حمایت قانونگذار انگلستان از مدیران دارایی برای توکنیز کردن وجوه

انگلستان

مدیران سرمایه‌گذاری در بریتانیا برای استفاده از فناوری بلاکچین برای توکن‌سازی وجوه و جدا شدن از سیستم‌های ثبت سوابق مرسوم، پشتیبانی نظارتی دریافت می‌کنند.

گزارش اخیر منتشر شده توسط انجمن سرمایه‌گذاری استدلال می‌کند که توکن‌سازی صندوق که به انتشار واحدهای توکن‌شده یا سهام در فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) اشاره دارد، منجر به صنعت مالی کارآمدتر و شفاف‌تر می‌شود.

به طور خاص، استفاده از یک سیستم ثبت سوابق در زمان واقعی به اشتراک گذاشته شده در بین تمام طرف‌هایی که به صندوق خدمات ارائه می‌کنند، هزینه‌های مدیریت صندوق را کاهش می‌دهد و فرآیند تطبیق را ساده‌تر می‌کند و زمان تسویه سریع‌تر را ممکن می‌سازد.

سارا پریچارد، مدیر اجرایی بازارها و بین‌الملل در اداره رفتار مالی (FCA)، تأکید کرد که در حالی که قانونگذار آماده است تا راه‌های نوآورانه را برای مدیران دارایی کاوش کند، اما باید خطرات بالقوه را نیز مشخص کند.

انگلستان

در همین حال، این گزارش اصول خاصی را برای اجرای وجوه توکن شده پیشنهاد می‌کند.

این اصول شامل اطمینان از ارتباط با سرمایه گذاران داخلی و بین المللی و اجتناب از تمرکز محدود صرفاً بر صنعت مدیریت دارایی سرمایه گذاری است.

علاوه بر این، نیاز به یک نقشه راه برای تحویل و تمرکز بر رقابت و کارایی در این بخش را بیان کرد.

“این صندوق باید در انگلستان تأسیس شود و دارای مجوز همراه با رعایت استانداردهای سنتی صنعت مالی FCA باشد.همچنین بیان کرد که قوانین قانونی و نظارتی یکسان خواهد ماند.”

در بیانیه‌ای جداگانه، دولت انگلستان حمایت خود را از مدل طرح اولیه تکرار کرد و تعهد خود را به بهبود رویکردهای نوآورانه در داخل کشور اعلام کرد.