سویینگ تریدینگ (Swing trading) در مقابل اسکالپینگ (Scalping): تفاوت چیست؟

همه معامله‌گران کریپتو یکسان نیستند و می‌توان آنها را با استراتژی‌های معاملاتی کریپتو که استفاده می‌کنند شناسایی کرد. معاملات سویینگ یا همان نوسانی و اسکالپینگ دو استراتژی معاملاتی کریپتو هستند که برای استفاده از نوسانات بازار برای سود استفاده می‌شوند.

این استراتژی‌های معاملاتی کاملاً متفاوت هستند. معاملات نوسانی یا همان سویینگ شامل انجام معاملات کمتر در یک بازه زمانی طولانی‌تر است، در حالی که اسکالپینگ بر معاملات کوتاه مدت متمرکز است.

استراتژی اسکالپینگ نیاز به هوشیاری بالا و پاسخ‌های سریع دارد و می‌تواند استرس‌زا باشد. در مقابل، معاملات نوسانی ممکن است به صبر و شکیبایی در طی چند روز یا چند هفته برای اجرا و سرمایه گذاری در یک حرکت معاملاتی نیاز داشته باشد.

 

معاملات نوسانی یا سویینگ چیست؟

معاملات نوسانی به شدت اسکالپینگ نیست. اسکالپرها می توانند نقاط ورود و خروج خود را در عرض چند دقیقه تکمیل کنند و اغلب معامله گران تمام وقت هستند که به طور مداوم بازارهای ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارند. سرمایه‌گذاران یا معامله گران کریپتو کمی آرام‌تر از اسکالپرها هستند و موقعیت‌ها یا پوزیشن‌های خود را برای روزها یا هفته‌ها حفظ می‌کنند.

بنابراین، استراتژی معاملاتی نوسانی جایی است که معامله‌گران ارزهای دیجیتال را خریداری و نگهداری می‌کنند تا از تغییرات قیمتی مورد انتظار که احتمالاً در یک دوره زمانی طولانی‌تر از یک روز اتفاق می‌افتد، سود ببرند. این مورد یک استراتژی معاملاتی با فرکانس بالا (HFT) مانند اسکالپینگ یا معاملات روزانه نیست و به اندازه هولد کردن (خرید و نگهداری) یا معاملات آتی نیز بلندمدت نمی‌باشد.

ترید

معاملات نوسانی چگونه کار می‌کند؟

یک تریدر یا معامله‌گر نوسانی به دنبال فرصت‌ها با تشخیص روند کلان‌تر یا دوره علاقه‌مندی به یک ارز دیجیتال و استفاده از “نوسان” بازا خواهد بود. ممکن است از تحلیل‌های تکنیکال برای تعیین نقاط ورود و خروج استفاده کنند. آنها خرید خود را انجام می‌دهند، منتظر فروش می‌مانند و زمانی که قیمت کریپتو افزایش می یابد، سود می برند.

معامله گران یا تریدرهای سویینگ ممکن است به شدت حرکات بازار را زیر نظر داشته و خود را برای خروج سریع آماده کنند. یا برخی از معامله‌گران نوسانی موضعی اتخاذ می‌کنند، دستورات توقف ضرر یا همان استاپ لاس را تعیین می‌کنند و بدون نگرانی در مورد حرکت‌های خرد در بازارهای رمزارز با رویکرد تنظیم و فراموش کردن، به معامله دیگر خود می‌پردازند. معامله گران سویینگ مجبور نیستند به اندازه اسکالپرها نگران کاهش هزینه‌های تراکنش در سود خود باشند.

 

چه بازه زمانی برای معاملات سویینگ بهتر است؟

نمودارهای چهار ساعته و روزانه معمولاً توسط معامله‌گران سویینگ برای شناسایی روندها به عنوان بخشی از تحلیل تکنیکال و بنیادی استفاده می شود که اغلب توسط اسکالپرها انجام نمی شود. معامله گران سویینگ معمولاً حداقل برای یک روز و اغلب بین چند روز تا چند هفته موقعیت یا پوزیشن می‌گیرند.

استراتژی معاملاتی سویینگ بدون ریسک نیست. بازارهای ارزهای دیجیتال می‌توانند در عرض چند ساعت یا حتی چند دقیقه شاهد نوسانات عمده باشند. موقعیت های معاملاتی سویینگ در معرض خطر ریسک بازار یک شبه و آخر هفته قرار دارند. اگرچه معامله‌گران سویینگ می‌توانند از نوسانات روزانه کوچک‌تر عبور کنند، اما این خطر نیز وجود دارد که قیمت کریپتو به طور مداوم در طول دوره سرمایه‌گذاری چند روزه یا هفته‌ای کاهش یابد.

 

اسکالپینگ چیست؟

برخلاف معاملات سویینگ، اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی بسیار کوتاه مدت می‌باشد که سریع  است. سرعت آن بیشتر از معاملات مومنتوم است که یک استراتژی درون روزی نیز به حساب می‌آید. هدف یک استراتژی اسکالپینگ کسب سود از نوسانات کوچک در عملکرد قیمت کریپتو در طول روز است.

اسکالپینگ نوعی HFT یا معاملات روزانه است که دوره های نگهداری کوتاهی دارد که می تواند به کوتاهی چند ثانیه نیز برسد. پتانسیل کسب درآمد برای معامله‌گران کریپتو در هر معامله کمتر است، اما معامله گران اسکالپینگ ممکن است معاملات زیادی را در طول یک روز انجام دهند و بازده خود را در آن دوره افزایش دهند. یکی از مواردی که در استراتژی اسکالپینگ باید به خاطر بسپارید این است که هر معامله دارای هزینه‌هایی نیز خواهد بود، بنابراین این موارد باید هنگام محاسبه سود در نظر گرفته شوند.

سویینگ

اسکالپینگ چگونه کار می‌کند؟

اسکالپرها به جای اینکه حرکت خود را بر اساس تحلیل تکنیکال یا تلاش برای سرمایه‌گذاری بر روی روندهای بازار بیشتر انجام دهند، در لحظه با اطمینان عمل می‌کنند. آنها از نوسانات عظیم ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و به دنبال حرکت های کوچک در بازه های زمانی کوتاه هستند.

اسکالپرها ممکن است از اهرم بالاتر برای کسب سود بیشتر در حرکات کوچک قیمت استفاده کنند ولی ریسک زیادی دارد؛ اسکالپرها باید در شروع قیمت به سرعت خرید کنند و اغلب در اولین سیگنال خروج می فروشند، البته که در پوزیشن‌های شورت نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

 

چه بازه زمانی برای اسکالپینگ بهتر است؟

هر اسکالپر استراتژی و تحمل ریسک خود را خواهد داشت و بازه زمانی یک موقعیت یا پوزیشن را بر اساس حرکات قیمت ارز دیجیتال تغییر می‌دهد. یک استراتژی اسکالپینگ اغلب موقعیت هایی را می‌بیند که در عرض یک تا 15 دقیقه گرفته شده و خارج می شوند، اما برخی از اسکالپرها با سرعت یک تا دو دقیقه عمل می‌کنند. اسکالپرها اغلب معامله‌گران روزانه هستند که برای رسیدن به سود مورد نظر خود، چندین معامله را در طول یک روز انجام می دهند.

 

اسکالپینگ راحت‌تر است یا سویینگ تریدینگ

مسلماً، اسکالپینگ آسان‌تر از معاملات سویینگ نیست، زیرا نیاز به قضاوت خوب تحت فشار بالا دارد، که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران رمزارز که به خوبی به اقدام در این نوع محیط واکنش نشان نمی‌دهند، بسیار استرس‌زا باشد. با این اوصاف، اسکالپینگ مناسب معامله‌گران بی‌صبر ارزهای دیجیتال است که می‌خواهند به سرعت در یک معامله بسیار سریع سود ببرند، البته که بسیار پر ریسک می‌باشد.

تریدر

کدام بهتر است: سویینگ تریدینگ یا اسکالپینگ؟

سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند بین معاملات نوسانی و اسکالپینگ یکی را انتخاب کنند، ممکن است نیاز داشته باشند که فراتر از نحوه عملکرد معاملات نوسانی یا اسکالپینگ و بازده‌های بالقوه نگاه کنند و در عوض در نظر بگیرند که کدام استراتژی معاملاتی کریپتو برای آنها مناسب است.

به عنوان مثال، یک معامله‌گر که با اسکالپینگ سازگار است، ممکن است حوصله معاملات سویینگ را نداشته باشد. یا ممکن است یک معامله‌گر نوسانی زمان مورد نیاز برای سود بردن از اسکالپینگ را نداشته باشد یا بخواهد صرف کند. معامله‌گران موفق استراتژی‌ای را استفاده می‌کنند که با شخصیت، میزان تحمل ریسک، ترجیحات و سبک زندگی آن‌ها سازگاری دارد.

یکی دیگر از عواملی که معامله‌گران باید در هنگام فکر کردن به اینکه آیا معاملات نوسانی یا اسکالپینگ بهتر است در نظر بگیرند این است که در چه تعداد دارایی می‌خواهند در آن پوزیشن داشته باشند. اسکالپرها معمولاً فقط یک یا دو کوین اصلی مانند بیت کوین یا اتر را معامله می‌کنند. معامله‌گران سویینگ ممکن است بخواهند از تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری‌های خود در کوین‌های متعدد، قدیمی یا جدید استفاده کنند.

یکی از راه‌هایی که معامله‌گران ارزهای دیجیتال جدید در استراتژی‌های معاملاتی بدون ریسک تجربه کسب می‌کنند، این است که «معاملات کاغذی» را با معاملات آزمایشی امتحان کنند. چندین صرافی ارزهای دیجیتال، حساب‌های رایگان عالی ارائه می‌دهند که امکان معامله بدون استفاده از وجوه واقعی را فراهم می‌کنند.

هر دو استراتژی شامل ریسک بسیار بالایی هستند که در همه استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال معمول است. گرفتن یک موقعیت مهم‌تر در مدت زمان بسیار کوتاه می‌تواند سود یا زیان را به همراه داشته باشد، اما همچنین می‌توان منتظر ماند تا دید استراتژی معاملاتی نوسانی چگونه عمل می‌کند. سود یا زیان به میزان تحمل ریسک، دانش، تحقیق، توجه، تأثیرات بازار و شانس معامله‌گر ارز دیجیتال وابسته است.