ریچارد تنگ (Richard Teng) کیست؟

ریچارد تنگ

ریچارد تنگ به عنوان مدیر عامل بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم مبادلات است که پس از کناره گیری چانگ پنگ ژائو ملقب به “CZ” ، بنیانگذار بایننس، پس از اعتراف به اتهامات نقض ضد پولشویی (AML)، قوانین و مقررات، روی کار آمد.

تنگ که در آگوست 2021 نقش مدیر عامل بایننس سنگاپور را بر عهده گرفت، بیش از سه دهه تخصص در خدمات مالی و امور نظارتی را به ارمغان می آورد و رهبری باتجربه خود را در این صنعت به نمایش می گذارد. تنگ در حالی که با چالش‌های نظارتی در سطح جهانی مواجه است، با عدم اطمینان در مورد عملکرد مالی پس از جریمه عظیم – بزرگترین جریمه در تاریخ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده – به سکان هدایت بایننس رسید.

این مقاله به بررسی پیشینه تحصیلی، خانوادگی و حرفه‌ای تنگ، جدول زمانی ارتباط او با بایننس، دیدگاه‌های او در مورد دوران پس از CZ در صرافی، موانعی که با آن روبرو خواهد شد، نحوه رفع تردیدها، برنامه‌هایش برای تقویت رشد می‌پردازد.

 

پیشینه تحصیلی و خانوادگی تنگ

تنگ در سال 1971 در سنگاپور متولد شد و مدرک لیسانس حسابداری را از دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور (1991 تا 1994) با نمره ممتاز درجه یک گرفت. در سال 1998، او مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مالی کاربردی با نمره ممتاز از دانشگاه استرالیای غربی دریافت کرد. در سال 2004، او یک برنامه رهبری اجرایی را در مدرسه وارتون به پایان رساند.

در مورد پیشینه خانوادگی تنگ، اطلاعات کمی در حوزه عمومی در دسترس است، به جز اینکه مادرش در یک مرکز زندگی کمکی کار می‌کرد.

 

سابقه حرفه‌ای تنگ

تنگ که کار خود را به عنوان حسابرس در PricewaterhouseCoopers آغاز کرد، در سال 1997 به اداره پولی سنگاپور (MAS) پیوست. تجربه نظارتی MAS او شامل بخش‌های بانکی، بیمه و بازار سرمایه بود. او در سمت‌های مختلف به شکل‌دهی به تحول بخش خدمات مالی سنگاپور به‌ویژه توسعه بخش‌های بانکداری خصوصی و بازار سرمایه در اواخر دهه 1990 کمک کرد.

در سال 2007، تنگ به عنوان مدیر ارشد نظارتی به بورس سنگاپور (SGX) نقل مکان کرد. او با همکاری نزدیک با MAS، به تدوین خط مشی و چارچوب در فهرست، تجارت و تسویه کمک کرد. کار او شامل تایید در مورد پذیرش متقاضیان در لیست و اجرای انطباق مداوم با مقررات بود.

تنگ تا فوریه 2015 در SGX کار کرد و سپس به عنوان مدیر عامل به سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی (FSRA) بازار جهانی ابوظبی (ADGM) در امارات متحده عربی پیوست. او با تأسیس و راه اندازی FSRA، نظارت بر رعایت مقررات در سازمان‌های مالی مشارکت داشت.

او نقش مهمی در ایجاد خطوط چارچوب نظارتی در ADGM ایفا کرد و به یکی از اولین رگولاتورها در جهان تبدیل شد که چارچوب کریپتو را با اقتباس از قوانین رایج و بهترین شیوه‌های جهانی معرفی کرد. دوران تصدی او به دلیل به رسمیت شناخته شدن ADGM به عنوان یک تنظیم کننده مالی با تخصص در حوزه‌های فین تک و کریپتو مورد توجه قرار گرفته است.

 

علایق شخصی تنگ

در بخش شخصی، تنگ ورزش صبحگاهی خود را دوست دارد، روزانه برخی از ورزش‌های با وزنه‌ و کاردیو را انجام می‌دهد. او به خواندن کتاب یا تماشای فیلم در نتفلیکس نیز علاقه دارد.

 

ارتباط تنگ با بایننس

دوران تصدی ریچارد تنگ در بایننس از مدیر عامل بازوی سنگاپور بایننس در آگوست 2021 به مدیر عاملی بایننس جهانی از نوامبر 2023 تبدیل شد که شامل نقش‌های رهبری منطقه‌ای متنوع در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، اروپا و آسیا می‌شود.

بایننس

 

تنگ پس از ژائو بایننس را به عنوان یک بخش جدید می‌بیند

 

تنگ معتقد است که بایننس در روزهای اولیه کریپتو اشتباهاتی مرتکب شد، زمانی که موقعیت نظارتی مشخص نبود و اکوسیستم کریپتو هنوز در حال تکامل بود. این صرافی تنها در شش سال از یک تیم شش نفره به یک شرکت جهانی با تقریباً 166 میلیون کاربر رشد فوق‌العاده‌ای پیدا کرد و شکاف‌هایی در انطباق با مقررات ایجاد کرد. با این حال، تنگ می گوید که بایننس از اشتباهات خود درس گرفته است. علاوه بر این، برداشت نظارتی بسیار ساده‌تر است و باید به بایننس کمک کند فصل جدیدی را به عنوان یک شرکت آغاز کند.

انتصاب تنگ به عنوان مدیرعامل جای تعجب ندارد. CZ خودش در مورد طرح جانشینی تنگ زمانی که به بایننس پیوست صحبت کرده بود. تنگ در چند سال گذشته از نزدیک با CZ همکاری کرده است و اکنون او صرافی رمزارزی بایننس را از طریق چشم اندازهای نظارتی مختلف در سراسر جهان هدایت خواهد کرد.

انتظار می‌رود که تنگ به‌عنوان مدیر اجرایی با تجربه قابل‌توجهی به‌عنوان یک تنظیم‌کننده و قانونگذار، کمک مثبتی به بایننس برای مقابله با موانع نظارتی که با آن مواجه است، داشته باشد. او پس از تصدی سمت مدیرعاملی، در مصاحبه با کوین تلگراف، بایننس را به عنوان شرکتی معرفی کرد که نوآوری را با رعایت قوانین ترکیب می‌کند. به عنوان یک تنظیم کننده سابق، تنگ به دنبال ایجاد اعتماد با مقامات و محیطی است که برای کسب و کار با ثبات است. موانع اولیه تنگ جدا از مسائل نظارتی با آن روبرو خواهد شد.

در حالی که مسائل نظارتی در راس اولویت ها قرار دارد، بسیاری از مسائل دیگری نیز وجود دارد که او با آنها روبرو خواهد شد:

 

-امور نوآورانه

در هر حوزه تکنولوژیکی، نوآوری معمولاً با مقررات در تضاد است، که همیشه در حال افزایش است. از یک طرف، تنگ باید نوآوری را بپذیرد. از سوی دیگر، او باید در سمت راست قانون بماند.

 

-حفظ رهبری بازار

بایننس پیشرو بازار در چشم انداز مبادلات ارزهای دیجیتال با حاشیه بوده است. در دوران پس از CZ، برای تنگ چالش برانگیز خواهد بود که با پویایی بازار به سرعت در حال تحول همگام شود.

 

-گسترش به بازارهای جدید

در سال‌های اخیر، بایننس با قانون‌گذاران در حوزه‌های قضایی مختلف برخورد داشت و حتی مجبور شد بازارهایی مانند فیلیپین را ترک کند. برای پوشش، باید بازارهای جدیدی پیدا کند. تنگ باید استراتژیک کار کند تا تعادلی بین رشد و انطباق پیدا کند.

 

-امنیت

امنیت سایبری هر روز پیچیده‌تر می شود و هکرها توانسته‌اند امنیت بسیاری از صرافی‌ها از جمله بایننس را نقض کنند. در این سناریو، تنگ باید امنیت پلتفرم را افزایش دهد و در راس تهدیدات امنیتی قرار گیرد.

بایننس

تعهد تنگ نسبت به وجوه امن کاربران و محرک رشد

CZ از زمان آغاز به کار خود رهبر بایننس بوده است و خروج ناگهانی او از صحنه مرکزی شایعاتی را در مورد آینده صرافی به راه انداخته است. تنگ به جامعه اطمینان داده است که بایننس یک پلتفرم نگهداری امن برای وجوه کاربران است.

تنگ تاکید می‌کند که آژانس‌های ایالات متحده اسناد را با بایننس به دقت بررسی کردند، اما هیچ گونه سوء استفاده از وجوهی پیدا نکردند. تحت CZ، بایننس یک شرکت متمرکز بر کاربر بود و تنگ قصد دارد این سیاست را ادامه دهد.

به عنوان مدیرعامل، تنگ مشکلات نظارتی بایننس را پذیرفت، اما تأکید کرد که این شرکت کارکنانی را با تخصص در رسیدگی به امور نظارتی پذیرفته است. این مورد به طور خاص افرادی را استخدام کرده است که در موسسات مالی و سازمان‌های نظارتی در زمینه رعایت مقررات کار کرده‌اند. او مشتاقانه منتظر همکاری با تنظیم کننده‌های سراسر جهان و رعایت استانداردهای جهانی بود.

به عنوان یک رهبر بازار، تنگ به دنبال شرکای جهانی و محلی برای پیشبرد رشد وب 3 و افزایش پذیرش کریپتو خواهد بود. تنگ احساس می کند که فضای مناسبی برای رشد سریع ارزهای دیجیتال وجود دارد. شرکت های برتر برنامه های خود را برای وب 3 دارند و پروژه های جدیدی در راه است. این مورد منجر به یک جو رشد پر جنب و جوش و نقدینگی فراوان می شود.

 

رویکرد تنگ به بازار اروپا

مقررات بازارهای دارایی‌های رمزارزی اتحادیه اروپا (MiCA) در سال 2024 اجرایی می‌شود و یک شرکت دارای مجوز در هر کشور عضو می‌تواند در همه کشورهای اتحادیه تجارت کند. با این حال، برخی از کشورها، مانند فرانسه و آلمان، آمادگی بیشتری برای اجرای MiCA نسبت به سایرین دارند، و بایننس باید با دقت کشورهای اتحادیه اروپا را که می‌خواهد در آنها فعالیت کند، انتخاب کند.

صرافی مجبور شد فعالیت خود را در بلژیک متوقف کند، مجبور شد از ثبت نام در یک تنظیم کننده قبرس صرف نظر کند، موفق به دریافت مجوز در هلند نشد و به طور داوطلبانه درخواست های تایید نظارتی در کشورهای عمده اروپایی مانند آلمان و اتریش را پس گرفت.

تنگ به عنوان مدیر ارشد جدید بایننس، فرصتی را که MiCA ارائه می‌دهد، تشخیص می‌دهد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد در تمام ۲۷ کشور فعالیت کنند. در زمان CZ، بایننس مجبور شد بیشتر اروپا را رها کند. با این حال، چارچوب نظارتی جدید دریچه دیگری را برای بایننس باز می کند تا شانس خود را امتحان کند.

جوایز و تقدیرنامه های کسب شده توسط تنگ ADGM به عنوان مرکز مالی سال (MENA) توسط گروه سرمایه‌گذاران جهانی Euromoney است که در سال‌های 2016 و 2017 انتخاب شد.

 

مسیر پیش رو

رویکرد آینده‌نگر تنگ بر پشت سر گذاشتن چالش های نظارتی برای ایجاد یک محیط سودمند متقابل برای سرمایه گذاران، کاربران و نهادهای نظارتی تأکید دارد. این رویکرد با چشم انداز رشد پایدار مطابقت دارد و بایننس را قادر می سازد تا پیچیدگی ها را طی کند و در عین حال سازگار و نوآور باقی بماند.

با تمرکز استراتژیک بر همکاری و انطباق، هدف تنگ این است که بایننس را به سمت موفقیت مستمر از طریق ایجاد تعادل بین نوآوری و پایبندی به قوانین، هدایت کند و از طول عمر و ثبات پلتفرم در چشم انداز بازار در حال تحول اطمینان حاصل کند.