نحوه حفظ ثروت با ارز دیجیتال

ارز دیجیتال

بیت‌کوین که یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، از مکان‌های سنتی برای پس‌اندازی مانند سهام، طلا یا املاک پیشی گرفته است. اگر می‌پرسید: آیا رمزارز روش خوبی برای ایجاد ثروت است، پاسخ مثبت است.
سرعت رشد بیت کوین خیره کننده است. بیت کوین که در سال 2009 توسط توسعه دهنده با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو منتشر شد، از 0.08 دلار به بیش از 68300 دلار در سال 2021 افزایش یافت.
اگرچه بیت کوین در ژوئیه 2010 با قیمت 0.0008 دلار شروع به معامله کرده بود، اما در سال های اولیه به سادگی به محدوده 10 دلار صعود کرد و سپس در آوریل 2013 تا 250 دلار و سپس به 68300 دلار در سال 2021 صعود کرد. با این حال، سفر بیت کوین کاملاً مشخص نبود.

این ارز دیجیتال در طول سفر خود از نوسانات شدید عبور کرده است. در می 2021، بیت کوین 30 درصد سقوط کرد و به نزدیک 30000 دلار رسید. اگر سقوط را با رسیدن به رکورد 64829 دلار در اواسط آوریل مقایسه کنید، از آن زمان این سقوط بیش از 50 درصد بوده است. به لطف نوسانات، کسب درآمد با بیت کوین برای مبتدیان آسان نیست.

نه تنها بیت‌کوین، همه ارزهای دیجیتال به‌جز استیبل‌کوین‌ها، که ارزهای دیجیتالی با ثبات قیمت هستند، سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده‌ای سرسخت بوده‌اند. استیبل کوین‌ها به دارایی‌هایی مانند دلار آمریکا یا طلا متصل می‌شوند، که باعث می‌شود ارزش آن‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال معمولی پایدارتر باشد. این امر استیبل کوین ها را به نوع خاصی از ارز دیجیتال تبدیل می کند که فاقد نوسانات شدید مرتبط است. استیبل کوین ها پاسخی معتبر به این پرسش هستند که چگونه با کریپتو ثروت بسازیم.
این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه با بیت کوین و استیبل کوین‌ها ثروت خود را حفظ کنید. بیایید با بیت کوین، شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال، شروع کنیم.

 

بیت کوین به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ثروت

بیت کوین به‌عنوان وسیله‌ای قوی برای حفظ ثروت، می‌تواند به دو صورت مورد استفاده قرار گیرد: به عنوان یک ذخیره پولی قابل دوام و کمک به جلوگیری از تورم. به لطف عرضه محدود و غیرمتمرکز بودن آن، ممکن است از بیت کوین برای حفظ سرمایه و حفظ وجوه خود استفاده کنید.

بیت کوین هیچ مرز جغرافیایی ندارد، و شما را آزاد می گذارد تا در زمانی که انتخاب می کنید ارز دیجیتال را از هر نقطه‌ای از جهان ارسال و دریافت کنید. موانع مالی به سادگی قابل اجرا نیستند و شما را در کنترل کامل وجوه قرار می دهند. بیت کوین یک برنامه پشتیبان قوی است که در صورت بروز یک فاجعه مالی باید داشته باشید.

برای کسی که در کشوری زندگی می کند که با یک بحران اقتصادی شدید مواجه است، بیت کوین می تواند راه نجاتی باشد.
جای تعجب نیست که کارلوس هرناندز، یک جوان ونزوئلایی، از بیت کوین برای غلبه بر تورم استفاده کرده است. در میان هرج و مرج اقتصادی محض، بیت کوین به عنوان یک نجات دهنده مالی به او خدمت کرده است. او تمام دارایی های خود را به بیت کوین تبدیل کرده است و گهگاه مقادیر کمی را برای تامین هزینه های خود برداشت می کند.

وقتی صحبت از حفظ ثروت یا شکست دادن تورم می شود، بیت کوین اغلب با طلا مقایسه می شود. اگرچه هر دو دارایی عرضه محدودی دارند، طلا یک فلز ملموس است که هزاران سال است که وجود داشته و به طور گسترده‌ای به عنوان ذخیره ارزش در نظر گرفته می شود.

از سوی دیگر، بیت کوین یک دارایی دیجیتالی است که برای جلب اعتماد مردم عادی زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال، همانطور که هرناندز نشان می دهد، بیت کوین در مورد غلبه بر تورم بسیار بهتر از طلا عمل می کند.

 

کریپتو

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال: درک استیبل کوین ها

نوسانات شدید ارزهای دیجیتال ممکن است فرصتی برای کسب درآمد برای معامله گران پیشرفته در روند صعودی فراهم کند، اما این ویژگی یک قاتل مطمئن برای ثبات است. بیشتر افراد و کسب و کارها علاقه ای به پذیرش نوعی پرداختی که ممکن است در یک ساعت آینده از ارزش آن کاسته شود، ندارند. این باعث شد که سهامداران به دنبال ایجاد ثروت از طریق یک ارز دیجیتال باثبات باشند که ارزش آن کم و بیش بدون تغییر باشد و در نهایت منجر به ظهور استیبل کوین ها شود.

همانطور که یک مبتدی که چگونه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را یاد می گیرد، دوست دارد بداند، استیبل کوین ها به عنوان پلی بین بازارهای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال، تسهیل فعالیت های مالی کلیدی مانند وام، استقراض، مشتقات و موارد دیگر را تسهیل می کند و ارزش پایه قابل اعتمادی را برای اکوسیستم دیفای فراهم می کند.

استیبل کوین ها دو نوع هستند: آنهایی که به ارزهای ثابت مانند USD متصل می شوند و سکه های الگوریتمی. در حالت اول، یک ذخیره مرکزی از ارزها یا دارایی های فیات، قیمت ارز دیجیتال را ثابت نگه می دارد. به عنوان مثال، یک استیبل کوین می تواند یک میلیون دلار آمریکا را در خود جای دهد و به همان تعداد سکه مجازی صادر کند. تتر و کوین USD دو نمونه محبوب از این گونه استیبل کوین ها هستند.

از سوی دیگر، رویکرد الگوریتمی از دارایی های دیجیتال به عنوان وثیقه استفاده می کند. کوین یا سکه‌های الگوریتمی که از طریق قراردادهای هوشمند تثبیت می‌شوند، از انگیزه‌های اقتصادی برای حفظ پیوند ارز استفاده می‌کنند، زیرا از طریق قراردادهای هوشمند تثبیت می‌شوند. دای و شاخص دلار آمریکا (USDX) دو نمونه از کوین های الگوریتمی هستند.

 

 

سرمایه گذاری دارایی ارزهای دیجیتال: افزایش ثروت خود با استیبل کوین ها

برای بیت کوین، فرمول ایجاد ثروت ساده است. منتظر سقوط باشید که اغلب اتفاق می افتد و از این فرصت برای خرید بیت کوین استفاده کنید. فرمول برای همه ارزهای دیجیتال معمولی یکسان است. اگر بازی را برای طولانی مدت انجام دهید، می توانید برنده شوید و هر زمان که قیمت ها کاهش یافت، سرمایه خود را جمع آوری کنید. در پایان، شما برای خود یک منبع ثروت پیدا خواهید کرد.
بیایید ببینیم که چگونه یک سرمایه گذار معمولی کریپتو می تواند از استیبل کوین ها برای بهبود ثروت استفاده کند.

امانت دادن
اعطای وام رمزارزی کاملاً شبیه بانکداری معمولی است که در آن شما پول را در بانک سپرده گذاری می کنید و از آن سود دریافت می کنید. به لطف ثبات ذاتی، استیبل کوین ها در هنگام کسب سود غیرفعال به خوبی کار می کنند. می‌توانید استیبل‌کوین‌های خود را به پلتفرم‌های دیفای قرض دهید، جایی که کریپتوی شما که به صورت غیرفعال نزد شما بوده است برای وام‌دهی استفاده می‌شود و سکه‌های اضافی برای تأمین نقدینگی به دست می‌آورید.

استیک کردن
روش اجماع اثبات سهام (PoS) که در چندین پروتکل استفاده می شود، ماینرها را ملزم می کند تا قبل از اینکه بتوانند تراکنش ها را تأیید کنند، سکه ها را به اشتراک بگذارند. هنگامی که الگوریتم‌های خاصی روی گره‌ها تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند، سکه‌های تعهد شده برای سهامداران پاداش ایجاد می‌کنند. مجدداً، روش استیكینگ به دارندگان استیبل‌كوین‌ها راه سرگرم‌كننده‌ای برای به دست آوردن پول پیوسته و رشد ثروت خود ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال

فارمینگ
فارمینگ یک تکنیک نوآورانه برای سرمایه گذاری دارایی های رمزارزی است. این به فرآیند قفل کردن دارایی ها در یک استخر نقدینگی برای کمک به مبادلات غیرمتمرکز در مدیریت حرکت صندوق اشاره دارد. این یک اصطلاح محبوب برای تلاش برای ایجاد بازده بالاتر تا حد ممکن است.
کشاورزان بازدهی استیبل‌کوین‌ها را برای قرض گرفتن یک کوین دیگر سپرده‌گذاری می‌کنند، آن را در پلتفرم دیگری با قیمت بالاتر می‌فروشند، مبلغ وام گرفته شده را با بهره برمی‌گردانند و سود خود را حفظ می‌کنند.

استخراج نقدینگی
یک فعالیت کلیدی در هر پروژه دیفای، استخراج نقدینگی، ارائه نقدینگی به پروتکل است. دارندگان سکه‌های دیجیتال خود را به جفت‌ ارزهای معاملاتی مانند Polkadot/USDC در استخر نقدینگی، که یک قرارداد هوشمند است، برای معاملات ارزهای دیجیتال (متفاوت از وام‌دهی و استقراض کریپتو) ارائه می‌کنند.
در مقابل، پروتکل به کاربر با یک توکن ارائه دهنده نقدینگی پاداش می دهد. تا زمانی که کاربران توکن‌های خود را در استخر نگهداری می‌کنند، توکن‌های بومی در هر بلوک یا توکن حاکمیتی همراه با توکن ارائه‌دهنده نقدینگی را دریافت می‌کنند.