چگونه بیت کوین کش استخراج کنیم؟

بیت کوین کش

استخراج بیت کوین کش به سه چیز نیاز دارد: یک راه اندازی استخراج اختصاصی (ریگ) یا یک استخر استخراج که تمام کارهای سنگین را انجام می دهد، یک کیف پول برای جمع آوری پاداش و یک زیرساخت قوی برای میزبانی عملیات استخراج شما. بیت کوین کش بر اساس مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) اجرا می شود تا مقدار محدود 21 میلیون کوین استخراج شود. همچنین برای مطالعه کامل اینکه این رمزارز چیست و چگونه کار می‌کند، می‌توانید به مقاله بیت کوین کش مراجعه کنید.

ماینینگ برای وجود اقتصاد رمزارز اساسی است. اگرچه ماینینگ ارتباط نزدیکی با کسب پاداش در قالب پرداخت کریپتو دارد، اما این عملیات مسئول حفظ اعتبار سیستم مالی است.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها کریپتو کسب کنید، و درست مانند سایر دارایی‌های با عملکرد برتر مانند طلا، می‌توانید این کار را با استخراج انجام دهید. قبل از دست به کار شدن، بیایید به برخی از عواملی که باید قبل از استخراج بیت کوین کش در نظر بگیریم، بپردازیم.

 

اکوسیستم بیت کوین کش (BCH)

ماینرها بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم کریپتو هستند و مسئول تایید تک تک تراکنش هایی هستند که از طریق بلاکچین انجام می شود. هنگامی که BCH را به آدرس کیف پول دیگری ارسال می‌کنید، فناوری زیربنایی ماینرها را ملزم می کند تا مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند و مشروعیت هر درخواست تراکنش را تأیید کنند. در ازای آن، می‌توانید هزینه‌های یک ماینر را در BCH جمع‌آوری کنید.

برای حل این مسائل ریاضی، به کمک کامپیوترهای قدرتمندی نیاز دارید که به عنوان ریگ ماینینگ به بازار عرضه می شوند. اکوسیستم بیت کوین کش برای استخراج موفقیت آمیز یک بلوک تراکنش، 6.25 BCH پاداش می دهد. همچنین می‌توانید هزینه‌های تراکنش شبکه را که توسط فرستنده پرداخت می‌شود، نگه دارید.

با این حال، سایر اکوسیستم‌های کریپتو مانند بیت‌کوین اصلی، پاداش‌های بالاتری ارائه می‌کنند که مستقیماً با دشواری استخراج ارز دیجیتال مرتبط است. این مشکل همچنین زمان مورد نیاز برای استخراج موفقیت آمیز یک بلوک BCH و درآمد ماینرهای مربوطه را تعیین می کند.

اما نکته اینجاست: فقط در صورتی پاداش دریافت می کنید که اولین کسی باشید که مشکل را حل می‌کند. هرچه تعداد رایانه‌ها و کارت‌های گرافیکی در کارنامه شما بیشتر باشد، شانس شما برای برنده شدن در مسابقه محاسباتی در میان سایر ماینرها بیشتر می‌شود.

بیت کوین کش

تعیین هزینه‌ها

به هر حال استخراج ارزهای دیجیتال یک تجارت است. باید مطمئن شوید که هزینه‌های انجام عملیات استخراج کمتر از پاداش‌هایی است که امیدوارید در این مسیر کسب کنید.

از همان ابتدا، باید محاسباتی را در مورد عملیات استخراج مانند تجهیزات، فضا، برق و نیروی انسانی شروع کنید. برنامه ریزی این موارد از قبل تصویر واضح تری از آنچه ممکن است بتوانید به طور واقع بینانه به انجام برسانید به دست می دهد. ایجاد تعادل مناسب بین ریگ ماینینگ و عملیات استخراج، تضمین می کند که مقرون به صرفه ترین راه اندازی را اجرا می کنید.

استفاده از ماشین حساب های سودآوری مختلف BCH به شما کمک می کند تا نرخ هش را تعیین کنید، که معمولاً نشان دهنده قدرت مورد نیاز برای استخراج موفقیت آمیز یک بلوک است. این مورد را با هزینه‌های برق و فضای محلی خود مقایسه کنید.

محاسبه هزینه ها در برابر سود مورد انتظار در نهایت به کاهش بازده سرمایه گذاری بالقوه شما (ROI) کمک می کند. نتیجه بازگشت سرمایه بازتابی از درآمد واقعی شما خواهد بود. توجه به این نکته مهم است که اکوسیستم BCH بسته به تعداد کوین‌هایی که از طریق رویدادی که به عنوان نصف کردن یا همان هاوینگ پاداش شناخته می شود برای گردش آزاد شده‌اند، به منظور کاهش نرخ پاداش به نصف طراحی شده است.

برای مقابله با مشکلات ذاتی فیات در مورد تورم، رویداد هاوینگ بیت کوین کش به طور خودکار اتفاق می افتد، یا هر چهار سال یکبار یا زمانی که 210000 بلاک استخراج شده است، هر کدام که زودتر اتفاق بیفتد. اولین هاوینگ BCH در 8 آوریل 2020 اتفاق افتاد که پایان دوران استخراج کنندگانی بود که 12.5 BCH در هر بلوک استخراج شده درآمد داشتند. هاوینگ بعدی پاداش بلوک را به 3.125 BCH کاهش می دهد که تخمین زده می شود در مارس 2024 انجام شود.

 

راه اندازی ماینینگ

در حالی که عملیات ماینینگ همیشه تحت الشعاع قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال قرار گرفته است، بسیاری از دولت ها شروع به ممنوعیت کامل فعالیت های استخراج در حوزه قضایی خود کرده‌اند. به عنوان مثال، چین به شهروندان خود اجازه می دهد بیت کوین را نگه دارند و معامله کنند، اما فعالیت های ماینینگ را سرکوب کرده است. بنابراین، صرف نظر از جایگاه ارز دیجیتال در قانون کشور، عاقلانه است که مقررات خاصی در مورد عملیات استخراج بررسی شود.

با درک درستی از آنچه در پیش است، بیایید مستقیماً به نیازهای سخت افزاری بپردازیم. زمین بازی برابر ذاتی ارزهای دیجیتال، ماینرها را از همه اقشار جامعه جذب می‌کند و ترکیبی سالم را ممکن می‌سازد.

در حالی که برخی تصمیم می‌گیرند لپ‌تاپ قدیمی خود را تغییر کاربری دهند تا به یک استخر استخراج بپیوندند و سود پاداش را با سایر ماینرها از سراسر جهان به اشتراک بگذارند، برخی دیگر تمایل دارند تا به دنبال راه‌اندازی کامل نود یا گره باشند و با ماینرهای حرفه‌ای برای پاداش بسیار بیشتر رقابت کنند. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید نرم‌افزار استخراج را انتخاب کنید که می‌تواند رایانه شما را به عملیات ماینینگ متصل کند و کسری از پاداش استخراج را بپردازد.

بسته به اشتیاق خود برای استخراج ارز دیجیتال، می‌توانید در یک راه‌اندازی مناسب قرار بگیرید. تعدادی از وب سایت ها وجود دارند که به شما امکان می دهند سخت افزار استخراج ایده آل را بسته به هزینه های برق محلی و بودجه سخت افزاری خود پیکربندی کنید.

سخت‌افزار استخراج ارز دیجیتال از یک مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) یا کارت‌های ویدئویی رایانه شخصی، که به عنوان واحد پردازش گرافیکی (GPU) نیز شناخته می‌شود، تشکیل شده است و اجرای آن به شدت به جاه‌طلبی ماینر بستگی دارد. یک ریگ ماینینگ ASIC شامل یک سری تراشه های پردازنده، یک اتصال اترنت و یک فن است. ماینرهای ASCI به دنبال یک راه اندازی ساده و مستقیم برای شروع به آدرس IP مربوطه و اطلاعات استخر استخراج نیاز دارند.

پیکربندی‌های GPU شامل بهره‌گیری از قدرت پردازشی جدیدترین کارت‌های گرافیک بازی است. علاوه بر کارت گرافیک، یک راه اندازی معمولی GPU شامل اجزای معمولی کامپیوتر از جمله مادربرد یا واحد پردازش کامپیوتر (CPU)، منبع تغذیه، رایزرها و تراشه های حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) است که همگی در یک قاب ماینینگ بسته بندی شده‌اند.

مادربردهای با تعداد اسلات‌های GPU بیشتر بدیهی‌ترین انتخاب برای ماینرها هستند، که از شش اسلات شروع می‌شوند و تا 18 اسلات شروع می‌شوند. همراه با یک CPU سازگار، درایو حالت جامد (SSD) و RAM، به راه‌اندازی یک پایه برای عملکرد می‌دهد. رایزرها تنها مؤلفه‌ای هستند که از تنظیمات معمولی ناشی نمی‌شوند و عمداً برای عملیات استخراج ساخته شده‌اند. کابل‌های پسوندی که به‌عنوان رایزر GPU یا رایزر PCI Express نیز شناخته می‌شوند، به بالا بردن پردازنده‌های گرافیکی بالاتر از مادربرد کمک می‌کنند تا خنک‌سازی را بهبود ببخشند.

BCH

قبل از نصب نیروگاه راه‌اندازی ماینینگ خود که به عنوان GPU شناخته می‌شود، مهم است که قرار دادن تنظیمات را در چارچوب ماینینگ نهایی کنید. پس از نصب پردازنده‌های گرافیکی، بوت کردن سیستم تأیید می‌کند که آیا همه اجزا به درستی متصل هستند یا خیر. پس از تکمیل تنظیمات، آخرین قطعه از پازل، اتصال سیستم به دفتر کل BCH از طریق اینترنت است.

در بخش نرم‌افزاری، ریگ ماینینگ GPU باید با یک سیستم ورودی/خروجی اصلی ماینینگ محور (BIOS) و درایورهای سخت‌افزاری پیکربندی شود. از آنجایی که پردازنده‌های گرافیکی همچنان قدرتمندتر می‌شوند و مصرف برق را با هر بار تکرار کاهش می‌دهند، ماینرها در سراسر جهان باعث کمبود تراشه شده‌اند که جامعه عمومی گیمرهای رایانه‌های شخصی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در هر صورت، هر دو عملیات شامل گرما و صدای زیادی خواهد بود. در حالی که نویز و صدا ممکن است بزرگ‌ترین نگرانی برای پیکربندی‌های GPU نباشد، اما هر ماینر باید فضایی را در نظر بگیرد که اجازه تهویه و خنک‌کننده مناسب را برای حداکثر عملکرد سیستم بدهد. عدم اجرای مکانیزم خنک کننده در نهایت تأثیر منفی بر هزینه های عملیاتی و طول عمر تجهیزات ماینینگ شما خواهد داشت.

مطمئن شوید که وقت خود را برای شناسایی مناسب‌ترین سخت افزار برای نیازهای استخراج خاص خود اختصاص دهید. وقتی نوبت به اجرای عملیات شخصی شما می رسد، در نظر گرفتن هزینه های وات محلی بسیار مهم است. در دراز مدت، وات سخت افزار شما به عنوان بزرگترین هزینه عملیاتی خواهد بود که در نهایت بر درآمد شما تأثیر می گذارد.

بسته به موقعیت مکانی شما، در صورتی که خروجی بتواند هزینه های تعمیر و نگهداری برق محلی را کفایت کند، خرید یک واحد سخت افزاری با مصرف و خروجی کمتر ممکن است ارزش پولی بیشتری داشته باشد. در مکان‌هایی که برق ارزان‌تر و هزینه‌های سخت‌افزاری بالاتری دارند، ماینرها می‌توانند با اجرای قطعات قدیمی‌تر و کم‌بازده کنار بیایند و متعاقباً سرمایه‌گذاری اولیه یا هزینه‌های مرتبط با ارتقای سخت‌افزار خود را کاهش دهند.

 

استخراج BCH

در حال حاضر، شما تمام گزینه های ممکن را برای شروع سرمایه گذاری جدید خود به عنوان یک ماینر BCH ارزیابی کرده‌اید. اولین قدم واضح این است که یک آدرس کیف پول BCH برای جمع آوری پاداش از حساب توسعه دهنده دریافت کنید. می‌توانید از یک کیف پول موجود استفاده کنید یا یک کیف جدید از یک منبع معتبر ایجاد کنید.

با این حال، ماینرها اغلب ترجیح می‌دهند کیف پول‌های سرد یا کیف پول‌های سخت‌افزاری را راه‌اندازی کنند که روی حافظه‌های USB اجرا شوند. بر خلاف کیف پول های آنلاین، ماهیت آفلاین کیف پول سرد از دارایی های رمزارزی آن در برابر حملات آنلاین محافظت می کند و تنها با یک کلید خصوصی و نرم افزار مکمل قابل دسترسی است.

پیوستن به یک استخر ماینینگ امکان قرار گرفتن در مشارکت در اکوسیستم به عنوان یک ماینر بدون پیچیدگی های ذاتی ناشی از آن فراهم می کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر کارآمد، اتصال به اینترنت و نرم افزاری است که توسط شرکت استخراج رمزارز توسعه و توزیع شده است.

یک استخر با پخش کردن وظایف محاسباتی بین چندین ماینر کار می کند، بنابراین شانس خود را برای حل یک بلوک سریعتر از رقبا افزایش می دهد. یافتن مناسب ترین استخر شامل بررسی متقابل سازگاری سیستم شما با زیرساخت نرم افزاری استخر، ساختار پرداخت و شفافیت در مورد تخصیص کار و ثبات است.

در حالی که متوجه می شوید که استخر عالی ممکن است به دانش فنی نیاز داشته باشد، به عنوان یک ماینر، همیشه این گزینه را خواهید داشت که در آینده به استخر دیگری بروید. برخی از استخرهای ماینینگ وظایف را بر اساس توانایی‌های محاسباتی شرکت‌کننده اولویت‌بندی می‌کنند.

استخرهای ماینینگ توسط نرم افزار غیرمتمرکز تغذیه می شوند که روی هر رایانه شخصی متصل به استخر اجرا می شود. نرم افزار به عنوان دروازه‌ای برای گره‌ای عمل می کند که عملیات کلی را انجام می دهد. تنها چیزی که برای شما لازم است دانلود و نصب یک نرم افزار و ورود به حساب کاربری خود است، سپس استخر شروع به تخصیص وظایف بر اساس پهنای باند اینترنت و قدرت محاسباتی شما می کند.

بیت کوین

با BCH استخراج شده چه کنیم؟

پس از اینکه اولین بلوک BCH خود را با موفقیت استخراج کردید و پاداش ماینر را به دست آوردید، می‌توانید درآمد خود را در برابر سرمایه‌گذاری به طور دقیق محاسبه کنید. علاوه بر این، اکنون می‌توانید از این پاداش برای مبادله آن با ارز فیات از طریق صرافی رمزارزی یا یک سرویس همتا به همتا استفاده کنید.
برای اینکه در مسابقه ماینینگ برنده شوید، باید هر از چند گاهی سخت افزار خود را ارتقا دهید.