کوین شیبا اینو چیست؟ هدف، اکوسیستم و تاریخچه ارز دیجیتال شیبا

شیبا اینو نژاد اصلی سگ ژاپنی است که به عنوان نماد دوج کوین استفاده می شود. اکوسیستم شیبا اینو بر اساس اصول راهنمای توصیف شده در “ووف پیپر” است، نسخه سگی از وایت پیپر که خطوط کلی پروژه ارزهای دیجیتال و رود مپ را مطرح می کند. SHIB یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است.

 

محبوبیت و موفقیت آن عمدتاً به دلیل جامعه بزرگ حامیان ارزهای دیجیتال SHIB، به اصطلاح ShibArmy، و اینفلوئنسرهای آنلاین است که به افزایش قیمت کمک می کنند.

برای مدت طولانی، توکن SHIB به عنوان یک ارز دیجیتال پامپ و دامپ در نظر گرفته شده است، عمدتاً به این دلیل که درک کاربرد آن برای کاربران در دنیای واقعی دشوار است. با این حال، وب‌سایت آن اشاره می‌کند که توکن شیبا «یک توکن میم غیرمتمرکز است».

 

چه کسی شیبا اینو را ایجاد کرد؟

در سال 2020، یک فرد یا گروه ناشناس به نام ریوشی توکنی به نام این حیوان ایجاد کرد.

پس از به دست آوردن ارزش زیادی در سال 2021، رسماً به رقیب دوج کوین تبدیل شد و فلوکی اینو، آکیتا اینو و دوگلون مارس را رهبری کرد.

 

در بازه زمانی یک ساله، از آگوست 2020 – زمانی که ارز دیجیتال ایجاد شد – تا اکتبر 2021، کوین SHIB از پایین ترین سطح 0.000000000056 دلار به بالاترین سطح تاریخ 0.00008616 دلار افزایش یافت و 150 میلیون درصد افزایش یافت.

شیبا اینو

چند توکن شیبا اینو وجود دارد؟

اولین جزء منحصر به فرد اکوسیستم شیبا اینو، عرضه کل آن است. یک کوادریلیون (1+15 صفر) توکن SHIB در آغاز در آگوست 2020 مینت شد که بالاترین تعداد توکن هایی است که تا کنون در فضای کریپتو تولید شده است.

پس از راه اندازی، 50 درصد از عرضه شیبا اینو در صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ قفل شد. در اینجا، کاربران تراکنش‌های خودکار بین توکن‌های ارزهای دیجیتال در بلاکچین اتریوم را انجام می‌دهند و از طریق قراردادهای هوشمند ارزهای دیجیتال را به دست می‌آورند و مبادله می‌کنند.

این سیستم همچنین به عنوان یک پروتکل سازنده بازار خودکار شناخته می شود که کاربران را تشویق می کند تا در ازای سهمی از کارمزد تراکنش ها و توکن های رایگان، به ارائه دهندگان نقدینگی تبدیل شوند.

 

آیا شیبا اینو هدفی دارد؟

کوین های میم یا همان میم کوین ها به این دلیل مشهور هستند که بیش از هر چیز دیگری توسط حمایت جامعه خود هدایت می‌شوند. این مفهوم است که عمدتاً توسعه و قیمت آنها را هدایت می کند. در حالی که بسیاری سودمندی را در چنین هدفی نمی بینند، اعضای جامعه معتقدند این همان چیزی است که تمرکززدایی واقعی باید باشد و به رشد ارزهای دیجیتال کمک می کند.

مفهوم مهم این است که هیچ مقام مرکزی سرنوشت کوین را کنترل نمی کند. در عوض، جامعه‌ای از حامیان آن را به سمت موفقیت سوق می دهد، که بسیاری معتقدند مفهومی قدرتمند کننده است.

وب‌سایت رسمی توکن شیبا اشاره می‌کند که این پروژه آزمایشی در ایجاد جامعه غیرمتمرکز خود به خودی برای بازگرداندن قدرت به افراد عادی است.

 

استفاده از توکن شیبا چیست؟

شیبا اینو به چندین توکن تقسیم می شود که از عملکرد کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند:

توکنومیک شیبا اینو به سه توکن زیر بستگی دارد:

شیبا اینو: این ارز غالب پروژه است که در زمان راه اندازی، مجموعاً 1 کوادریلیون توکن عرضه داشت. می توان آن را با هر یک از توکن های ERC20 اکوسیستم اتریوم مبادله کرد.

لیش: به عنوان دومین توکن در اکوسیستم شیبا اینو، لیش در مجموع تنها 107646 توکن عرضه می‌کند و در ابتدا یک توکن بازبنیاد مرتبط با قیمت دوج کوین بود. یک توکن rebase دارای یک پایه پولی انعطاف‌پذیر است، زیرا عرضه آن افزایش یا کاهش می‌یابد تا قیمت توکن را بدون تأثیر بر ارزش سهم تنظیم کند. عملکرد rebase بعداً برای همیشه خاموش شد و توکن به طراحی ERC20 خود بازگشت.

Bone : فقط در شیبا سوآپ موجود است و با مجموع عرضه 250,000,000 توکن BONE در نظر گرفته شده است که از نظر عرضه گردش بین دو توکن دیگر قرار گیرد. این توکن یک توکن  حاکمیتی است که به ShibArmy اجازه می‌دهد در مورد پیشنهادها رأی دهد.

دوج کوین

اکوسیستم شیبا اینو همچنین شامل ابزارهای زیر است:

ShibaSwap: صرافی غیرمتمرکز جایی است که کاربران باید مکانی امن برای تجارت و معامله ارزهای دیجیتال بدون محدودیت های یک پلتفرم متمرکز پیدا کنند.

انکوباتور شیبا اینو: این جایی است که افراد با استعداد ShibArmy می توانند خلاقیت خود را بروز دهند و آثار هنری خود را بسازند.

 

شیبا سوآپ چیست؟

موفقیت عظیم آزمایش شیبا، توسعه دهندگان آن را به ایجاد پروژه دیگری سوق داده است، یک صرافی غیرمتمرکز در راستای پلتفرم های دیگری مانند یونی سوآپ و سوشی سوآپ.

 

در سال 2017، مشخص شد که نیاز به “مبادله” توکن ها به جای معامله آنها به معنای سنتی وجود دارد. علاوه بر این، یک معامله گر معمولا از بیت کوین برای خرید یا فروش آلتکوین ها از طریق یک صرافی معمولی استفاده می کند. با «سواپ کردن»، یک مبادله آنی دارایی های دیجیتال بین بلاکچین های مختلف بدون واسطه انجام می شود.

تاریخ انتشار شیبا سوآپ 6 ژوئیه 2021 بود و شور و هیجان زیادی را برای ShibArmy به ارمغان آورد که انتظار راه اندازی این پلتفرم را به عنوان یک لحظه حیاتی در زندگی این ارز دیجیتال داشت.

 

صرافی شیبا سوآپ یک بازارساز خودکار است که از طریق قراردادهای هوشمند کار می کند و به معامله گران اجازه می دهد تا دارایی ها را به طور خودکار بدون دفترچه سفارش و کارمزد معاملاتی بیش از حد مبادله کنند. از اولین و محبوب ترین پلتفرم، یونی سوآپ، الهام گرفته شده است.

 

شیبا اینو در مقابل دوج کوین

شیبا اینو به عنوان قاتل دوج کوین در نظر گرفته می شود زیرا تیم آن معتقد است ارزش آن از ارزش دوج کوین پیشی خواهد گرفت. با شروع وجه اشتراک آنها، تأکید می کنیم که هر دو از نژاد سگ شیبا اینو که به یک الگوی رفتاری محبوب تبدیل شده است، سرچشمه می گیرند. هر دوی آنها جامعه قابل توجهی از طرفداران وفادار دارند که از آنها حمایت می کنند و موفقیت آنها را تعیین می کنند.

هر دو ارز دیجیتال در درجه اول به تبلیغاتی که اینفلوئنسرها از طریق رسانه های اجتماعی محبوب مانند توییتر و فیس بوک ارائه می دهند، متکی هستند، جایی که اغلب اهداف و پیشرفت های آنها نیز اعلام می شود.

در اینجا تفاوت های اصلی بین دو ارز دیجیتال میم سگ برتر وجود دارد:

اولین میم کوینی که وارد بازار شد دوج کوین بود که در نهایت طرفدارانی پیدا کرد. به نظر می رسد شیبا اینو با امید به تکرار محبوبیت باورنکردنی دوج کوین معرفی شده است.

SHIB یک توکن ERC-20 است که در شبکه اتریوم اجرا می‌شود و ممکن است با پروژه‌های مختلف دیفای که بلاکچین یکسانی دارند ارتباط برقرار کند. با این حال، DOGE هنوز به عنوان یک روش پرداخت مناسب جایگزین برای بیت کوین شناخته می شود.

شیبا اینو

نحوه خرید شیبا اینو

شیبا و لیش را می توان از طریق شیبا سوآپ، یونی سوآپ تعداد زیادی  از صرافی های متمرکز خریداری و فروخت. در 16 سپتامبر 2021، توکن شیبا در کوین بیس لیست شد، که به دیگر پلتفرم‌های متمرکز متمرکز مانند بایننس ، هیوبی و کوکوین در تسهیل معامله شیبا پیوست. معمولا در حال حاضر بیشتر صرافی ها شیبا اینو را دارند.

 

تیم توسعه شیبا اینو در مورد رود مپ کوین بسیار محرمانه است. بنابراین، پیش‌بینی آنچه در این ارز دیجیتال در آینده نزدیک وجود دارد، بسیار دشوار است. توسعه‌دهندگان ممکن است تصمیم بگیرند که توکن های دیگری را بسوزانند تا شیبا بیش از آنچه اکنون هست کاهش یابد و به افزایش قیمت کمک کنند. همچنین شیبا اینو به متاورس نیز وارد شد و همچنان تیم آن در راستای پیشرفت قرار دارند.