پپ کوین (PEPE)، میم کوینی پر طرفدار، چیست؟

دنیای کریپتو پر از شگفتی است. ظهور و سقوط روندها و فصول جدید، کاربران و دنبال‌کنندگان آن را سرپا نگه می‌دارد. فصل میم کوین با ظهور پپ کوین (PEPE)، یک توکن ERC-20، در اواخر آوریل 2023 آغاز شد.

میم کوین ها از تم های میم متولد می شوند. پپ کوین از میم «پپه قورباغه» الهام گرفته شده است که توسط مت فیوری در کارتون «باشگاه پسران» ساخته شده است. حرکت قیمت پپ کوین یا Pepecoin در روزهای اولیه توسط الگوهای رفتاری با مضمون قورباغه انجام شد که تیم موسس و پیروان آن در رسانه های اجتماعی از آنها استفاده کردند.

پپ کوین یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه جوامع ارزهای دیجیتال می‌توانند پشت یک فرهنگ جمع شوند و واقعاً به اقتصاد اساسی یک دارایی نگاه نکنند. دوج کوین با حمایت میلیاردر ایلان ماسک به محبوبیت رسید و از ارزش بازار بیش از 10 میلیارد دلاری برخوردار است.

 

چگونه میم کوین ها ارزش ایجاد می‌کنند؟

افزایش محبوبیت Pepecoin در عرض چند هفته یک مطالعه موردی جالب برای درک چگونگی ایجاد و حفظ ارزش میم کوین ها است. تیم سازنده میم کوین به فرهنگ میم در رسانه‌های اجتماعی پایبند بود و به کسانی که این فرهنگ را دوست داشتند کمک می‌کرد تا به آن ورود کنند. گفته شد، اعضای فعال جامعه همچنین به افزایش آگاهی و افزایش علاقه به میم کوین کمک کردند، که باعث جذب کاربران و سرمایه‌گذاران جدید شد.

پس از ظهور پپ کوین، چندین میمکوین دیگر وجود داشت که افزایش و متعاقبا کاهش یافتند. در بلاک چین اتریوم، Turbo و Wojak دنبال کنندگان سریع آن بودند، در حالی که در بلاک چین سولانا، Guacamole (GUAC) و King به محبوبیت رسیدند.

Turbo توسط Rhett Mankind تاسیس شد که از GPT-4 برای ایجاد میم کوین استفاده کرد. ظرف چند روز، میم کوین به ارزش بازار بیش از 80 میلیون دلار رسید و پس از به دست گرفتن سود، به حدود 50 میلیون دلار رسید.

چندین نهنگ و سرمایه‌گذار که میلیون‌ها دلار از پپکوین به دست آورده بودند در توربو شرکت کردند و باعث شد دارندگان از تنها 56 کیف پول به بیش از 4000 کیف پول در کمتر از یک روز افزایش پیدا کنند.

پپ کوین
در صورت کلی برخی از فرهنگ ها و میم ها و همچنین سرمایه گذارانی که در این میم کوین ها سرمایه گذاری می کنند باعث رشد این ارزها می شود و در کنار آن این ارزها به یک مقبولیت می رسند.

 

بنابراین، میم کوین ها یک دسته افراطی در رمزارزها هستند که عمدتاً بر روی یک قبیله گمانه زنی مبتنی بر فرهنگ اجرا می شوند. این فرهنگ جامعه سرمایه‌گذار را هیجان زده می‌کند. با این حال، اینکه آیا این میم کوین ها همچنان ارزش خود را حفظ خواهند کرد، هنوز مشخص نیست. با توجه به تاریخچه دوج و شیبا، میمکوین ها ممکن است به یک دسته اصلی از ارزهای دیجیتال تبدیل شوند.

 

آیا میم کوین ها سرمایه گذاری مناسبی هستند؟

اگر تاریخ چیزی در مورد ارزهای دیجیتال و وب 3 به سرمایه گذاران آموخته است، باید ذهنی باز داشته باشید و اجازه دهید بازار تصمیم بگیرد. سرمایه گذاران زیربخش های جدیدی را در ارزهای دیجیتال و وب 3 دیده‌اند که چندین میلیارد دلار از طریق گروه های فرهنگی گرد هم آورده‌اند. این رفتار را نمی توان هنگام ارزیابی میم کوین ها نادیده گرفت.

برای کسانی که در نیمه اول دهه قبل وارد ارزهای دیجیتال شدند، حتی بیت کوین مانند یک میم کوین بود. برای اکثر مخاطبان خرد که اصول دارایی‌های کریپتو را درک نمی‌کنند، کل طبقه دارایی ممکن است شبیه میم کوین ها به نظر برسد.

با این حال، صنعت کریپتو دارای ارزش کل بازار بیش از 1.1 تریلیون دلار است و قبل از نصف شدن یا همان هاوینگ بعدی بیت کوین در حال تثبیت است. سرمایه گذاران در میم کوین ها می دانند که این کوین و توکن ها فاقد اصول پروتکل لایه 1 مانند اتریوم یا سولانا هستند. این پروتکل‌ها هزاران توسعه‌دهنده دارند که صدها برنامه کاربردی را می‌سازند که می‌توانند در یک زمینه روزمره استفاده شوند.

این لایه یک یا L1ها ارزش خود را از تقاضا برای ارزهای دیجیتال خود توسط توسعه دهندگان، سازندگان و کاربران به دست می آورند. آن‌ها زیربخش‌های مختلفی از برنامه‌های کاربردی دارند – مانند امور مالی غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز، GameFi و غیره. بنابراین، حتی موسسات بزرگ نیز برای سرمایه گذاری در آنها تلاش می کنند.

میم کوین ها فاقد آن روایت کاربردی هستند. بنابراین، همانطور که پیش می‌آید، میم کوین ها به‌جای کاربردهای دنیای واقعی به فرهنگ میم متکی هستند.
با این وجود، تأثیر فرهنگ را نباید دست کم گرفت. کلاس دارایی NFT در وب 3 نشان داده است که فرهنگ می تواند جوامع را به هم نزدیک کند و به هدایت سرمایه های عظیم به سمت آن کمک کند.

با این حال، زمانی که وضعیت بازار ارز دیجیتال مشخص نیست، باید توجه داشت که اغلب نقدینگی محدودی در سیستم وجود دارد. با این حال سرمایه گذاران برخی از دارایی های خود را می فروشند تا از جریان میم کوین بهره ببرند.

همچنین شایان ذکر است که این حرکت نقدینگی حتی در میم کوین ها نیز اتفاق می افتد. به عنوان مثال، تا 15 می 2023، کمی بیش از 174 هزار و 30 هزار کیف پول وجود دارد که پپکوین و توربوکوین را در خود جای داده است. این تقریباً 50٪ از سرمایه گذاران است که به یک میم کوین بعدی در اکوسیستم توکن ERC-20 می روند.

این روند در سولانا نیز قابل توجه بود، جایی که دو کوین برتر از نظر تعداد کیف پول، یعنی Guac و King، چندین هزار کیف پول مشترک داشتند.
هم در اتریوم و هم در سولانا، نقدینگی مشابهی بود که در میان میمکوین ها حرکت می کرد.

pepecoin

آینده پپکوین چیست؟

در طول سال‌ها، صنعت کریپتو چندین داستان «جنگ به ثروت» بر اساس فرهنگ خلق کرده است. میم کوین ها یکی از آنها هستند. این صنعت تنها دو نمونه قبلی از چنین مدل هایی را دیده است که ارزش خود را از طریق بازار نزولی سخت حفظ کرده‌اند و به طور مداوم از دیدگاه سرمایه گذاری خوب عمل می کنند: دوج کوین و شیبا.

پپکوین شاید تنها سومین نمونه مهم از این روند باشد. بنابراین، خیلی زود است که بدانیم آیا میمکوین ها آینده‌ای دارند یا خیر. اگر ایجاد دارایی مبتنی بر فرهنگ به یک اقتصاد قابل توجه در رمزارزها تبدیل شود، با تعدادی از این اکوسیستم‌ها که با سرمایه‌های بازار بزرگ در حال ظهور هستند، این یک نقطه شروع خواهد بود.

این اکوسیستم‌های مبتنی بر فرهنگ باید در تعدادی از چرخه‌های بیت‌کوین ارزش داشته باشند و به نقاط عطف قابل احترامی مانند ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری دست یابند. این امر به شواهدی غیرقابل انکار مبدل خواهد شد که دنیای ارزهای دیجیتال طبقه دارایی جدیدی را کشف کرده است که اینجا باقی مانده است. تا آن زمان، میمکوین‌هایی مانند پپه در نهایت حدس و گمان در اکوسیستم کریپتو باقی می‌مانند و به صورت دقیق مشخص نیست که آینده آن ها چه می شود.