مقایسه دوج کوین در مقابل اتریوم

اتریوم

اگر فکر می کنید همه ارزهای دیجیتال دارای یک نوع برنامه و هدف هستند، اشتباه می‌کنید. در عوض، هر کدام کاربردها، مزایا و معایب متمایز خود را دارند وکوین مناسب برای شما به شرایط خاص شما بستگی دارد. برای درک بهتر این برنامه ها، بیایید بفهمیم که این دو کوین محبوب یعنی دوج کوین و اتریوم، چگونه کار می کند.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین که به عنوان پیرو بیت کوین اما با یک هدف شوخی ، توسط مهندسان نرم افزار بیلی مارکوس و جکسون پالمر در اواخر سال 2013 ایجاد شد.

افزایش ارزش دوج کوین به طور کلی به احساسات باشگاه هواداران آن و توییت های ایلان ماسک نسبت داده می شود. برخلاف سایر کوین ها، دوج کوین  فاقد هرگونه مزیت مورد استفاده واقعی است و در چند فروشگاه تجاری پذیرفته می‌شود. البته که به عنوان پرداخت های کوچک و یا انعام نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دوج کوین از طریق یک الگوریتم اجماع اثبات کار استخراج می‌شود. برخلاف بیت کوین، هیچ محدودیتی در تعداد کوین هایی که می توان هر روز استخراج کرد وجود ندارد.

دوج کوین از Scrypt استفاده می کند، یک الگوریتم هش که پیچیدگی کمتری نسبت به SHA-256 دارد که در استخراج بیت کوین استفاده می شود. الگوریتم هش نوعی مولد کد تصادفی است که از تکنیک خاصی برای تولید یک کد با طول ثابت استفاده می کند.

اتریوم چیست؟

از نظر فنی، اتریوم یک بلاکچین است در حالی که اتر ارز دیجیتال بومی است. اتر دومین ارز محبوب پس از بیت کوین است. بلاکچین اتریوم در ایجاد تحول در بسیاری از حوزه های جدید مالی غیرمتمرکز (DeFi)  مانند DApp ها نقش داشته است. این برنامه‌های مبتنی بر دیفای پویا و توکن‌های غیرقابل تعویض  (NFT) را تقویت می‌کند.

زمانی که اتریوم شروع به کار کرد، یک بلاکچین PoW بود، اما به سمت مکانیزم PoS کارآمدتر تغییر کرد.

اتریوم به عنوان دومین بلاکچین بزرگ که در شرایط واقعی غیرمتمرکز است، عملکرد قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی موجود در آن را تسهیل می کند. برنامه‌های مبتنی بر اتریوم بدون تقلب، هرگونه تداخل شخص ثالث یا کنترل متمرکز شناخته شده‌اند.

دوج کوین

آیا دوج کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

در هر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید عوامل کلیدی مختلفی مانند موارد استفاده از پروژه، حمایت جامعه و تیم پشت پروژه را در نظر بگیرید. در حالی که دوج کوین فاقد یک مورد استفاده مناسب است، از پشتیبانی قوی جامعه برخوردار است.

در دنیای کوین های دیجیتال، جامعه دوج کوین به دلیل منحصر به فرد بودن مطرح است. هنگامی که صحبت از اقدامات سازمان یافته، مانند حمایت از ورزشکاران و تیم های ورزشی به میان می آید، جامعه دوج کوین همیشه دست به دست هم داده است. جامعه در جلب حمایت و تشویق سرمایه گذاران نقش اساسی داشته است.

مانند تمام سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال، تصمیم در نهایت به ترجیحات فردی و استراتژی‌های معاملاتی فرد بستگی دارد. هنگام اتخاذ هر تصمیمی درست مانند هر کوین دیجیتال دیگری، باید از ماهیت دوج آگاه باشید.

 

چگونه دوج کوین بخریم؟

فرآیند خرید دوج کوین شبیه خرید ارزهای دیجیتال دیگر است. شما باید یک صرافی پیدا کنید که در آن دوج در دسترس است و سپس یک کیف پول که بتوانید ارز را در آن ذخیره کنید. دوج کوین را می توان با ارز فیات خود خریداری کرد یا با هر ارز دیجیتال دیگری که ممکن است دارید مبادله کرد.

 

آیا اتریوم سرمایه گذاری خوبی است؟

اتر یکی از شناخته شده ترین کوین های دیجیتال است. با این حال، اگر تازه وارد این عرصه شده اید، ممکن است از خود بپرسید که آیا اتریوم به اندازه کافی برای سرمایه گذاری خوب است یا خیر. یک ارز دیجیتال با ارزش بازار بسیار بالا ممکن است گزینه مناسبی برای بررسی باشد.

استفاده از فناوری بلاکچین به طور پیوسته در دنیای واقعی در حال افزایش است و اتریوم یک بلاکچین بزرگ نسل اول است. در حالی که بیت کوین اولین و شناخته شده ترین بلاکچین است، اتریوم درست پس از آن ایستاده است. این بلاکچین پایه و اساس مجموعه عظیمی از برنامه‌های دیفای و متاورس ها است.

اتریوم با تسهیل برنامه‌هایی مانند پرداخت‌های آنلاین، توزیع وام، بیمه، تجارت و معامله بدون منع و موارد دیگر، تمام نیازهایش را برای تبدیل شدن به بخشی از اقتصاد عصر جدید دارد.

چگونه اتریوم بخریم؟

برای خرید اتریوم، اولین قدم این است که یک حساب کاربری با یک صرافی ایجاد کنید که اتر را داشته باشد، معممولا تمام صرافی ها این رمزارز را دارند.

همچنین به کیف پولی نیاز دارید که بتوانید اتر را به آن انتقال دهید. این نیز باید بدون دردسر باشد، زیرا به طور منطقی می توانید انتظار داشته باشید که همه کیف پول های اطراف از اتر پشتیبانی کنند.

 

دوج کوین در مقابل اتریوم: مزایا در مقابل معایب

دوج کوین:

هزینه های تراکنش کمتر از رمزارزهایی مانند اتر، لایت کوین، استلار و بسیاری دیگر است.

دوج کوین از پشتیبانی قوی جامعه برخوردار است.

برای افرادی که به دنبال آزمایش های سرگرم کننده در رمزارز هستند، دوج کوین گزینه خوبی است.

اتریوم

اتریوم:

اتریوم به لطف تعداد بسیار زیاد اعتباردهنده ها در شبکه، پایگاه پشتیبانی بزرگی دارد.

هزاران تایید کننده در سراسر جهان به این معنی است که اتریوم در شرایط واقعی غیرمتمرکز است.

حجم بازار بسیار بالایی دارد.

اتریوم پایه بلاکچین هزاران DApp است و…

 

بازار کریپتو چیزی است که هیچ کس نمی تواند با درجه ای از اطمینان پیش بینی کند. بهترین راه برای حرکت به جلو این است که در زمان سرمایه گذاری، اصول ارزهای دیجیتال و ورودی ها را در نظر بگیرید و تصمیم بهینه بگیرید. اگر مایلید برای مدت طولانی در بازار سرمایه گذاری کنید و سبد خود را متنوع کنید، می توانید انتظار داشته باشید که به خوبی عمل کنید.